Évértékelősdi

Ezt még megírom, ki kell írnom, túl kell lennem rajta, ilyesmi.

1. Magánélet: Még mindig magánügy.

2. Olvasás: Az idén elolvasott kb. 90 könyv közül nehéz kimatekozni, melyek voltak a legjobbak: sok új szerzőt kipróbáltam, vegyesen olvastam mindenféle zsánerből, időszakból, igazán kitettem magamért. Talán a legdicsőségesebb, hogy (újra)felfedeztem Christopher Priest könyveit, aki először annak idején (mi mással) A tökéletes trükkel nyerte el tetszésemet, s most négy másik könyvével felkapaszkodott a kedvenc íróim közé. Craig Thompson képregényeit is idén fedeztem fel, és a lelkem zokog, mennyire jó. Kipróbáltam pár nagyágyút (A lét elviselhetetlen könnyűsége, Közöny, Bűn és bűnhődés), néhány bizarr dolgot (Sinistra körzet, Viriconium, Babel-17), olvastam kortársakat, klasszikusokat, képregényeket, sci-fit, fantasyt, horrort, esszét, önéletrajzot, naplót, ezerféle dolgot. Bízom benne, hogy a jövő évben is tudom ezt tartani, mindenesetre nem vagyok annyira pozitív az olvasmányaimmal kapcsolatban, becsúszott néhány olyan, amitől visszakérném az időmet. Körültekintőbb leszek, mondjuk így.

3. Film: Ez a pont három alpontba ágazik el. Hogy milyen filmeket csináltam idén: két rövid kísérleti hosh posh, semmi figyelemre méltó. Hogy a 2012-es mozifilmek közül mi volt kiemelhető: nálam a Moonrise Kingdom az év filmje, de még én sem láttam mindent. Hogy milyen új kedvenc rendezőt fedeztem fel: Lars von Trier. Ezerrel.

4. Írás: Valószínűleg az egész évi blogolásom erről szólt, de röviden: beérkezőben vagyok. Bele is kell húznom.

5. Közélet: Hosszú sóhaj. A világvége nem maradt el.

6. Videojáték: Kevés időm volt akadémikus komolysággal foglalkoznom ezzel a kérdéskörrel (pedig szeretnék), de a kommersz-szinten tudok nyilatkozni: 2011 nagyágyúja, a Skyrim okozott pár álmatlan hétvégét (egyszer-egyszer, ha hazajöttem), de kiábrándultam. A Dishonored lehetett volna az, ami felrázza a szürke posványt, de nagyon kifogásolható a végeredmény, mégis ez az egyik idei játék, aminek az esztétikájával és design-filozófiájával a leginkább szimpatizálok, szóval nagy nehezen kimondom rá, hogy év játéka. Nosztalgikus eredményeiért pedig a Legend of Grimrock kapja a függetlenjátékos díjat.

7. TV – Idén megismert sorozatok közül a Mad Men és a The Sopranos verseng az első helyért. Idei évadok közül nagyjából mindegyik korábban megismert sorozat csalódást okozott. Komédiában 2012-ben a 30 Rock nyeri a mezőnyt.

Nem volt ez az év sem jobb, sem rosszabb az átlagnál. Meh.

Boldog Karácsonyt, Boldog Új Évet!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

