Jelentem

Kezdjünk egy publikációval (és végül is ez a lényeg, a többit ki is hagyhatod). A Pannon Tükör áprilisi számában megjelenik a “Cseresznye” című novellám. Egy kifejezetten jól sikerült novellának tartom, semmi fantasztikum, falusi hangulat, nosztalgia és kicsit feszült dráma. Ha kitették a honlapra, belinkelem mindenképpen.

Folytassuk az olvasással. Ez egy olyan dolog, amin szigorítottam, mert tavaly – érzéseim szerint – túl kevés könyvvel sikerült közelebbi kapcsolatba kerülnöm. Nem mondom, hogy aktívabb lennék, vagy érdeklődésem jelentős mértékben változna, de a zsánerirodalommal nagyon erősen nyitottam az évet, nem is tudom, miért. Egyedül Bradbury novellásköteteinél éreztem valami többlettöltetet, ami a nyelvi gazdagságot illeti. Angolul két fantasy-regényt olvastam el. Patrick Rothfuss első regénye, a “The Name of the Wind” nagyon tetszett, ügyesen forgatja ki a hagyományos fordulatokat (bár kicsit sokszor hivatkozik rájuk, kimondva a ki nem mondandót), mellette nagyon gyorsan olvasható, igazi kis csemege az ifjúsági irodalomra szomjazó, de az ifjúsági banalitásoktól irtózó lelkivilágomnak. Robin Hobb első regénye (legalábbis Hobb néven), az “Assassin’s Apprentice” viszont kicsit keményebb dió volt. Túl deszkriptívnek találtam, és bár azt hallottam, jó karakterdráma, inkább csak színezett passió: a történet és a szereplők tetteinek logikája, valamint ezek következménye nem volt olyan szépen összerakva. Sok fajsúlyos döntés (meglopni a királyt) következmény nélkül maradt, a főhős személyiségén meg akkora nyomot nem hagyott semmi, hogy észrevegyem, csak rángatják ide-oda. Ezt leszámítva, egyike az igényesebb fantasy-regényeknek, és erre amúgy is szükségem volt. És nekifogtam a Wheel of Time-nak, reméljük, nem csalódok túl nagyot.

Írás? Nem nagyon megy, de továbbra is megpróbálok egyensúlyt találni, hogy mennyi időt fordítok fantasztikumra és nem fantasztikumra, zsánerre és reflexiókra. Egy féltucat novellán ülök pár hete, meg két regényen, de valahogy egyik se akar célba érni. Ezek mindenképpen csúsznak a diploma megszerzése utáni, remélhetőleg szabad nyárra. Épp ezért inkább az időmet most más, mechanikusabb, de azért nem sápatag tevékenységekre szeretném felhasználni: tudományos és irodalmi / filmes tanulmányokat és műfordításokat hozok létre. Kérésre és önszántamból egyaránt. Ennek nem tudom, mennyi gyakorlati haszna lesz az íróskodásomat tekintve, de mostanában elgondolkoztam egy irodalomtudományi, vagy anglisztikai doktorin, szóval nem ártana végre publikációkkal fedeznem a tudományos(kodó) karrieremet is.

Egészség? Emlékeztek még a bal felső négyesemről rótt bejegyzésemre annak idejéről? Jó, hogy nem. A lényeg, hogy most gyökérkezelték, leszedtek egy cisztát a gyökércsúcsról (resectio: feltépett íny, folyt a vééér), és most kicsit viccesen mosolygok. De legalább leadtam két kilót.

Egyéb? Jelentem, semmi. Befejeztem mára.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

